Πώς να προστατεύσετε τους νεφρούς σας

Μάθετε λοιπόν πως θα τους διατηρήσετε σε καλή υγεία με 5 απλούς τρόπους.

Article_show_shutterstock_19133449

Είναι πιθανό να γνωρίζετε (ή έστω να υποψιάζεστε) τι πρέπει να κάνετε για να προστατεύσετε το στομάχι σας, το δέρμα ή τα μάτια σας, αλλά τι πρέπει να κάνετε για να προστατεύσετε τους νεφρούς σας, ίσως δεν είναι τόσο γνωστό. Μάθετε λοιπόν πως θα τους διατηρήσετε υγιείς με 5 απλούς τρόπους.

 

  • Ακολουθήστε μια υγιεινή διατροφή, πλούσια σε αντιοξειδωτικά συστατικά. Καταναλώνετε δημητριακά ολικής αλέσεως, ξηρούς καρπούς και πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τροφές που μπορούν να συμβάλλουν στην υγεία των νεφρών.
  • Πίνετε άφθονο νερό: Η κατανάλωση έξι με οκτώ ποτηριών νερού την ημέρα, θα βοηθήσει τους νεφρούς να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά.
  • Να ασκείστε τακτικά και να διατηρήστε σε φόρμα. Η τακτική άσκηση έχει συσχετισθεί με την καλύτερη υγεία των νεφρών, ενώ όσοι είναι υπέρβαροι ή οι παχύσαρκοι έχουν περισσότερες πιθανότητες κάποια στιγμή οι νεφροί τους να αρχίσουν να υπολειτουργούν.
  • Αποφύγετε ανθυγιεινές συνήθειες όπως το κάπνισμα και το πολύ αλκοόλ. Το κάπνισμα και η κατανάλωση αλκοόλ, μπορεί να προκαλέσουν αγγειακές βλάβες που επηρεάζουν και τους νεφρούς.
  • Μην κάνετε κατάχρηση φαρμάκων και μην λαμβάνετε φάρμακα από μόνοι σας.  Ορισμένα φάρμακα και κυρίως η κατάχρηση τους επιβαρύνουν την νεφρική λειτουργία.
  •  

    O ρόλος της διατροφής

    Είναι πολύ σημαντικό να ακολουθείτε μια ισορροπημένη διατροφή, όχι μόνο για να μην έχετε προβλήματα με τους νεφρούς σας, αλλά και γενικότερα για την υγεία σας. Καλό είναι λοιπόν να περιορίσετε την πρόσληψη πολλών λιπαρών και να μην κάνετε κατάχρηση στο αλάτι.

    Αν λαμβάνετε μεγάλη ποσότητα αλατιού (νατρίου), είναι πιθανό να απορρυθμιστεί η λειτουργία των νεφρών, ενώ παράλληλα ευνοείται η κατακράτηση υγρών. Σε περίπτωση που υπάρχει κάποια πάθηση στα νεφρά τότε αρμόδιος για να προτείνει την κατάλληλη διατροφή είναι ο γιατρός.

    Οι καλύτερες τροφές για τους νεφρούς

    Σιτηρά: Μαύρο ρύζι, κριθάρι, άγριο ρύζι.
    Φασόλια: Μαύρη σόγια
    Λαχανικά: Παντζάρια, χόρτα, κολλιτσίδα, ραντίτσιο, κόκκινο λάχανο, μαϊντανός.
    Φρούτα: Βατόμουρα, σμέουρα, φράουλες, βατόμουρα, σταφύλια, καρπούζι. 
    Φύκια: Σπιρουλίνα.
    Σπόροι: Μαύρο σουσάμι.
    Καρποί με κέλυφος: καρύδια, κάστανα.
    Θαλασσινά: Χαβιάρι, μύδια, καβούρια, σουπιές, καραβίδες, χταπόδι, στρείδια, σαρδέλες, χτένια, καλαμάρια.

    pathfinder.gr

    Επιστροφή στην κατηγορία Ουρολογικά/Νεφρολογικά

    TOP

    ΕΥΕΞΙΑ - ΠΡΟΛΗΨΗ - ΥΓΕΙΑ

    ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΕΝΑ ΓΙΑΤΡΟ

    • Βρείτε ένα μέλος του δικτύου Iatrica στην περιοχή σας!

    ΠΕΙΤΕ ΜΑΣ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ

    Έχει επηρεάσει η οικονομική κρίση τη φροντίδα για την υγεία σας, σε ατομικό ή/και οικογενειακό επίπεδο;