Ένα νέο «όπλο» για να γράφουν καλά μαθητές και φοιτητές στις εξετάσεις τους ανακάλυψαν βρετανοί επιστήμονες. Μελετώντας 447 φοιτητές διαπίστωσαν πως όσοι είχαν μαζί τους ένα μπουκαλάκι νερό στο εξεταστικό κέντρο, έγραφαν καλύτερα απ’ ό,τι οι διψασμένοι.
Ένα νέο «όπλο» για να γράφουν καλά μαθητές και φοιτητές στις εξετάσεις τους ανακάλυψαν βρετανοί επιστήμονες. Μελετώντας 447 φοιτητές διαπίστωσαν πως όσοι είχαν μαζί τους ένα μπουκαλάκι νερό στο εξεταστικό κέντρο, έγραφαν καλύτερα απ’ ό,τι οι διψασμένοι.
Στην πραγματικότητα, αφού οι ερευνητές ανέλυσαν διάφορα διαγωνίσματα των φοιτητών, κατέληξαν στο συμπέρασμα πως με το νερό η μέση βελτίωση της βαθμολογίας έφτανε έως το 10%.
Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από ερευνητές των πανεπιστημίων του Ανατολικού Λονδίνου και του Ουέστμινστερ.
Οι 71 από τους συμμετέχοντες φοιτητές βρίσκονταν στο έτος της προετοιμασίας για την εισαγωγή τους σε σχολή Ψυχολογίας, ενώ οι 225 ήταν πρωτοετείς και οι 151 δευτεροετείς φοιτητές στην σχολή αυτή.
Μόλις ο ένας στους τέσσερις συνήθιζε να πηγαίνει για εξετάσεις έχοντας μαζί ένα μπουκαλάκι νερό - με τους «παλιούς» (τους δευτεροετείς) να το συνηθίζουν πολύ περισσότερο απ’ ό,τι οι νεώτεροι (31% έναντι 21% των πρωτοετών και όσων βρίσκονταν σε έτος ετοιμασίας).
Αφού οι ερευνητές εξέτασαν τις βαθμολογίες των φοιτητών, κατέληξαν στο συμπέρασμα πως κατά μέσον όρο αυτές ήταν βελτιωμένες κατά 4,8% στους φοιτητές που έπιναν νερό την ώρα των εξετάσεων. Ειδικά στους δευτεροετείς φοιτητές, η βελτίωση αυτή ήταν 10%.
Ο επικεφαλής ερευνητής δρ Κρις Πόσον, λέκτορας Μάθησης & Διδασκαλίας στην Σχολή Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου του Ανατολικού Λονδίνου, εκτιμά πως η κατανάλωση νερού ασκεί σωματική και ψυχολογική δράση στους φοιτητές εν ώρα εξετάσεων, ενεργοποιώντας μηχανισμούς της σκέψης που βελτιώνουν τις επιδόσεις στο διαγώνισμα και καταπραΰνοντας το άγχος το οποίο είναι γνωστό ότι μπορεί να αποδειχθεί καταστροφικό ακόμα και για τον πιο καλό φοιτητή.
«Χρειάζονται περαιτέρω μελέτες για να αποσαφηνιστεί ο ακριβής τρόπος δράσης του νερού, αλλά όποια κι αν είναι η εξήγηση, είναι σαφές ότι μαθητές και φοιτητές πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να μπαίνουν για εξετάσεις έχοντας μαζί τους ένα μπουκαλάκι νερό», δήλωσε.
Η νέα μελέτη παρουσιάσθηκε σήμερα στο ετήσιο συνέδριο της Βρετανικής Ψυχολογικής Εταιρείας, που διεξάγεται στο Λονδίνο.
ΠΗΓΗ: ygeia.tanea.gr