• Αθήνα 11854 Λεωφ. Κωνσταντινουπόλεως 38
  • (+30) 210 34 13 400 Δευτέρα - Παρασκευή: 9:00 πμ - 5:00 μμ

6 Προβλήματα βρίσκουν τη λύση στο πιάτο σας

Υποφέρετε από αϋπνίες; Έχετε συχνά φουσκώματα; Ξεχνάτε ονόματα; Η λύση ίσως βρίσκεται στο πιάτο σας.

Υποφέρετε από αϋπνίες; Έχετε συχνά φουσκώματα; Ξεχνάτε ονόματα; Η λύση ίσως βρίσκεται στο πιάτο σας. Ανακαλύψετε ποιες τροφές μπορούν να σας βοηθήσουν να βρείτε την υγειά σας.

 

Δεν μπορείτε να κλείσετε μάτι

Στην καταπολέμηση της αϋπνίας μπορούν να βοηθήσουν η βιταμίνη Β6 και η νιασίνη, που βοηθούν την παραγωγή σεροτονίνης, μίας ορμόνης η οποία μας βοηθάει να χαλαρώσουμε. Πλούσιες πηγές Β6 είναι οι πατάτες, το σπανάκι, τα όσπρια και τα δημητριακά, ενώ τη νιασίνη θα τη βρείτε άφθονη στο κρέας, τα ψάρια, το γάλα, τα αυγά, τα πουλερικά και στους ξηρούς καρπούς.

Στην καταπολέμηση της αϋπνίας μπορούν να βοηθήσουν η βιταμίνη Β6 και η νιασίνη

Από την άλλη πλευρά θα πρέπει να αποφύγετε την κατανάλωση ροφημάτων ή ποτών υψηλής περιεκτικότητας σε καφεΐνη μετά τις 6 το απόγευμα. Τέτοια είναι τα αναψυκτικά τύπου cola, το τσάι και ο καφές.

Έχετε φούσκωμα

Όταν αισθάνεστε πρησμένοι, είναι πιθανό να αποφεύγετε τους χυμούς ή τις τροφές που έχουν πολλά υγρά. Ωστόσο η κατανάλωση τροφίμων, όπως το πεπόνι, το αγγούρι και το σέλινο, είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να ''καθαρίσετε'' το πεπτικό σας σύστημά και ολόκληρο τον οργανισμό σας.

Το πεπόνι, το αγγούρι και το σέλινο, είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να ''καθαρίσετε'' το πεπτικό σας σύστημα.

Αποφύγετε την κατανάλωση υπερβολικών ποσοτήτων αλατιού και πολύ αλμυρών τροφών που προκαλούν κατακράτηση υγρών και επιδεινώνουν το φούσκωμα. Από την άλλη οι τροφές που περιέχουν πολύ νερό, όπως αυτές που αναφέραμε, βοηθούν στην απομάκρυνση της περίσσειας ποσότητας νατρίου από τον οργανισμό, ανακουφίζοντας μεταξύ άλλων και από το φούσκωμα.

Αν ξεχνάτε εύκολα

Η έλλειψη ή τα χαμηλά επίπεδα βιταμινών του συμπλέγματος Β (κυρίως Β1, Β12 και παντοθενικού οξέος) είναι πιθανό να επιφέρουν εξασθένιση της μνήμης μας. Για το λόγο αυτό καλό είναι να μην λείπουν από τη διατροφή σας, τροφές πλούσιες σε Β12, όπως το αυγό, το ψάρι, το χοιρινό και το μοσχαρίσιο κρέας και τα γαλακτοκομικά. Επίσης θα πρέπει να καταναλώνετε τροφές, όπως μαύρο ρύζι, όσπρια και δημητριακά ολικής άλεσης που είναι πλούσιες σε Β1. Το παντοθενικό οξύ βρίσκεται στα αυγά, στο συκώτι, στο κρέας και στο γάλα.

Η έλλειψη βιταμινών του συμπλέγματος Β (κυρίως Β1, Β12 και παντοθενικού οξέος) είναι πιθανό να επιφέρουν εξασθένιση της μνήμης μας.

Για δυνατή μνήμη, δεν θα πρέπει να λείπουν από τον οργανισμό σας τα λεγόμενα ''καλά'' λιπαρά τα οποία συμβάλλουν στην έκκριση χοληκυστοκίνης, ενός νευροδιαβιβαστή που βοηθάει στη μεταφορά και στην αποθήκευση των πληροφοριών στον εγκέφαλό μας. Θα τα βρείτε στα παχιά ψάρια, όπως είναι ο ξιφίας, ο τόνος και ο σολομός, αλλά και στους ξηρούς καρπούς.

Ντομάτα για να προλάβετε τον προστάτη

Η ντομάτα, το καρπούζι και οι φράουλες, σύμφωνα με έρευνες ενδέχεται να έχουν αντικαρκινική δράση. Σύμφωνα με τους ερευνητές οι αντικαρκινικές ιδιότητες αυτών των τροφών οφείλονται στο λυκοπένιο που περιέχουν, μια ουσία που θεωρείται ότι έχει προστατευτική δράση ιδιαίτερα έναντι του καρκίνου του προστάτη.

Οι ντομάτες σύμφωνα με έρευνες ενδέχεται να έχουν αντικαρκινική δράση

Όπως υποστηρίζουν οι ειδικοί,  οι μαγειρεμένες ντομάτες έχουν υψηλότερη περιεκτικότητα σε λυκοπένιο σε σχέση με τις ωμές.

Αν έχετε ευαισθησία στον ήλιο

Μήπως με την παραμικρή έκθεση σας στον ήλιο το δέρμα σας κοκκινίζει ή το νιώθετε να σας τραβάει; Τότε έχετε έναν επιπλέον λόγο να λαμβάνετε τα απαραίτητα μέτρα προστασίας, όπως γυαλιά, καπέλο με πλατύ γείσο και αντηλιακό με υψηλό δείκτη προστασίας. Μπορείτε ωστόσο να βοηθήσετε το δέρμα σας να ενισχύσει την ανθεκτικότητα του απέναντι στις υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου και με τη σωστή διατροφή.

Βοηθήστε το δέρμα σας να αντέξει τις υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου και με τη σωστή διατροφή.

Τα μικροθρεπτικά συστατικά που ονομάζονται καροτενοειδή και βρίσκονται στα φρούτα και τα λαχανικά προστατεύουν το δέρμα από το ηλιακό έγκαυμα, σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες. Τα πιο ισχυρά καροτενοειδή είναι το β-καροτένιο που βρίσκεται στο καρότο, τα αντίδια, το σπανάκι και το λυκοπένιο που βρίσκεται στο καρπούζι και τις ντομάτες.

Κουράζεστε εύκολα;

Αν θέλετε να έχετε πάντα ενέργεια, τότε και σε αυτήν την περίπτωση η λύση ίσως κρύβεται στο πιάτο σας, αφού το φαγητό είναι η κυριότερη πηγή ενέργειας. Δεν θα πρέπει λοιπόν να λείπουν από τη διατροφή σας οι υδατάνθρακες που παρέχουν άμεση ενέργεια. Τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες είναι το ρύζι, τα ζυμαρικά, οι πατάτες, τα όσπρια και τα φρούτα.

Αν θέλετε να έχετε πάντα ενέργεια, τότε και σε αυτήν την περίπτωση η λύση ίσως κρύβεται στο πιάτο σας!

Πρέπει να αποφεύγετε στο ίδιο γεύμα να υπάρχουν δυο τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες, καθώς αυξάνουν απότομα τη γλυκόζη στον οργανισμό γεγονός που επιφέρει μετά από λίγο πτώση του σακχάρου στο αίμα και αυτό μπορεί να σας προκαλέσει κόπωση. Ακόμη μην παραλείπετε το πρωινό που είναι το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας. Ο οργανισμός χρειάζεται ''καύσιμα'' για να ανταποκριθεί σε μια μέρα γεμάτη υποχρεώσεις και το πρωινό θα του εξασφαλίσει έγκαιρα την ενέργεια που έχει ανάγκη στο ξεκίνημα της μέρας.

pathfinder.gr