• Αθήνα 11854 Λεωφ. Κωνσταντινουπόλεως 38
  • (+30) 210 34 13 400 Δευτέρα - Παρασκευή: 9:00 πμ - 5:00 μμ

6 ωφέλιμες τροφές που έχουμε παρεξηγήσει

Μάθετε ποιες είναι και γιατί ίσως θα ήταν καλή ιδέα να τις εντάξετε και πάλι στο διαιτολόγιο σας, αν μέχρι τώρα τις αποφεύγετε.

Πατάτες

Οι πατάτες, και γενικότερα οι τροφές που είναι πλούσιες σε άμυλο πριν από κάποια χρόνια αποτελούσαν το …κόκκινο πανί για τους επιστήμονες καθώς θεωρούνταν ως μια από τις αιτίες παχυσαρκίας.  Έπειτα ωστόσο από έρευνες οι πατάτες δικαιώθηκαν! Μάλιστα σε μελέτη που πραγματοποίησαν επιστήμονες από την Αυστραλία βρέθηκε ότι οι βραστές πατάτες μπορούν να μας χορτάσουν 3 φορές περισσότερο σε σχέση με το άσπρο ψωμί.

Ε, λοιπόν ναι οι πατάτες έχουν θέση στη δίαιτα!

Επιπλέον οι πατάτες έχουν λίγα λιπαρά και θερμίδες. Αν λοιπόν κάνετε δίαιτα μπορείτε να τρώτε πατάτες, με μέτρο πάντα και χωρίς να προσθέτετε βούτυρο. Με τον τρόπο αυτό θα απελευθερώνουν γλυκόζη αργά και έτσι θα έχετε ενέργεια για πολύ ώρα και θα νιώθετε χορτάτοι.

Σοκολάτα

Η σοκολάτα αποκλείεται από τις περισσότερες δίαιτες επειδή θεωρείται ότι μας φορτώνει με πολλές θερμίδες, ζάχαρη και λιπαρά. Από πολλές έρευνες ωστόσο έχουν προκύψει πολλά θετικά ευρήματα για τη σοκολάτα. Οι ειδικοί διαπίστωσαν ότι μπορεί να μας βοηθήσει να βελτιώσουμε τη διάθεση μας, ενώ το κακάο είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά στοιχειά και μπορεί να συμβάλλει στην πρόληψη του καρκίνου αλλά και παθήσεων της καρδιάς.

 

Επιπλέον η σοκολάτα δεν μας προσφέρει μόνο θερμίδες, αλλά και κάποια θρεπτικά συστατικά. Η σοκολάτα γάλακτος, για παράδειγμα, περιέχει ασβέστιο και η μαύρη σοκολάτα σίδηρο, χαλκό και μαγνήσιο. Οι ειδικοί μάλιστα υποστηρίζουν ότι όταν καταναλώνεται με μέτρο μπορεί να είναι χρήσιμη και στην περίπτωση που κάνουμε δίαιτα.

Άσπρο ψωμί

Το άσπρο ψωμί είναι επεξεργασμένη τροφή και οι περισσότεροι άνθρωποι όταν κάνουν δίαιτα ή απλά θέλουν να ακολουθήσουν μια υγιεινή διατροφή, επιλέγουν το μαύρο ψωμί. Η αλήθεια όμως είναι ότι και το άσπρο ψωμί μπορεί να έχει μια θέση στο τραπέζι στο πλαίσιο μας ισορροπημένης διατροφής.

 

Το άσπρο ψωμί αποτελεί καλή πηγή υδατανθράκων, οι οποίοι μας προσφέρουν ενέργεια, ενώ δεν έχει πολλά λιπαρά σε σχέση με πολλά άλλα τρόφιμα. Επιπλέον μπορεί  να υπερτερεί σε σχέση με άλλα είδη ψωμιού στα θρεπτικά συστατικά, για παράδειγμα έχει περισσότερο ασβέστιο από το μαύρο.

Καφές

Πολλοί αποφεύγουμε τον καφέ γιατί θεωρούμε ότι μπορεί να επηρεάσει το νευρικό μας σύστημα, να μας προκαλέσει αϋπνία ή να μας πειράξει στο στομάχι. Οι ερευνητές ωστόσο εξηγούν ότι όσοι καταναλώνουν καφέ με μέτρο, μπορεί να αποκομίσουν κάποια οφέλη για την υγεία τους. Ερευνητές από τις Ηνωμένες Πολιτείες, από τη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστήμιου του Χάρβαρντ, που μελέτησαν τη σχέση μεταξύ καφεΐνης, καφέ και κατάθλιψης στις γυναίκες, διαπίστωσαν ότι ο κίνδυνος για κατάθλιψη μειώνεται με την αύξηση της κατανάλωσης καφέ που περιείχε καφεΐνη.

 

Οι γυναίκες που έπιναν 2 έως 3 φλιτζάνια καφέ ημερησίως είχαν 15% λιγότερο κίνδυνο προσβολής από κατάθλιψη σε σύγκριση με τις γυναίκες που έπιναν 1 φλιτζάνι καφέ ή λιγότερο την εβδομάδα. Ακόμη σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη Ελλήνων ερευνητών ο ελληνικός καφές φαίνεται πως είναι ελιξήριο μακροζωΐας. Μάλιστα σε σχετικά άρθρο των New York Times για το μυστικό μακροζωΐας των κατοίκων της Ικαρίας, είχε γίνει αναφορά στη διατροφή τους που είναι πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, κρασί και φυσικά ελληνικό καφέ.

Ξηροί καρποί

Πολλοί αποφεύγουν τους ξηρούς καρπούς επειδή έχουν αρκετές θερμίδες και αλάτι. Αν ανήκετε σε αυτούς, τότε θα πρέπει να ξέρετε ότι οι ξηροί καρποί είναι πλούσιοι σε βιταμίνη Ε και ακόρεστα λιπαρά που συμβάλλουν στην καλύτερη λειτουργία του καρδιαγγειακού συστήματος.

Οι ξηροί καρποί είναι πλούσιοι σε βιταμίνη Ε και ακόρεστα λιπαρά.

Στο πλαίσιο μελέτης οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι αν οι ξηροί καρποί δεν έχουν καβουρδιστεί και καταναλώνονται καθημερινά,  τότε οι πιθανότητες καρδιακού επεισοδίου μειώνονται στο μισό. Προτιμήστε ωστόσο τους ανάλατους ξηρούς καρπούς.

Κρασί

Το κρασί θεωρείται ότι μπορεί να συμβάλλει στην υγεία της καρδιάς, επειδή περιέχει πολλά φλαβονοειδή (αντιοξειδωτικές ουσίες) που προστατεύουν το καρδιαγγειακό σύστημα. Μάλιστα το κόκκινο κρασί υπερτερεί σε σχέση με το λευκό καθώς περιέχει τα περισσότερα φλαβονοειδή από όλα τα άλλα είδη κρασιών.

 

Ωστόσο όπως συμβαίνει και με τα περισσότερα πράγματα στη ζωή, πρέπει να το καταναλώνετε με μέτρο.

pathfinder.gr