Το ποτό και τα θαλάσσια σπορ είναι στο πρόγραμμα των περισσότερων νέων (και) αυτό το καλοκαίρι, αλλά ο συνδυασμός τους είναι πάρα πολύ επικίνδυνος, προειδοποιεί το Εθνικό Ίδρυμα Κατάχρησης Αλκοόλ & Αλκοολισμού (NIAAA) των ΗΠΑ.
Το ποτό και τα θαλάσσια σπορ είναι στο πρόγραμμα των περισσότερων νέων (και) αυτό το καλοκαίρι, αλλά ο συνδυασμός τους είναι πάρα πολύ επικίνδυνος, προειδοποιεί το Εθνικό Ίδρυμα Κατάχρησης Αλκοόλ & Αλκοολισμού (NIAAA) των ΗΠΑ.
Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε, το αλκοόλ είναι πλέον η αιτία του 50% των θανάτων εφήβων και ενηλίκων στη διάρκεια κάθε είδους θαλάσσιου αθλήματος – από το κολύμπι και το σέρφινγκ έως το κανό.
Γιατί συμβαίνει αυτό; Για πολλούς λόγους, λέει το ΝΙΑΑΑ. Ένας είναι ότι το ποτό διαταράσσει την κρίση των κολυμβητών και αυξάνει τις ριψοκίνδυνες συμπεριφορές. Μπορεί λ.χ. να τους κάνει να ξανοιχτούν περισσότερο στη θάλασσα απ’ όσο αντέχουν, με συνέπεια να μην μπορούν μετά να επιστρέψουν στην ακτή. Ή μπορεί να τους εμποδίσει να αντιληφθούν ότι το νερό είναι πολύ κρύο, οπότε κινδυνεύουν από υποθερμία.
Όποιος εξάλλου πάει να κάνει βουτιά στο νερό ενώ έχει πιει, μπορεί να μην αντιληφθεί ότι τα νερά είναι ρηχά ή ότι έτσι όπως πάει να βουτήξει κινδυνεύει να χτυπήσει σε μια πέτρα.
Οι σέρφερ από την πλευρά τους, όταν πίνουν αποκτούν υπερβολικά πολλή αυτοπεποίθηση και μπορεί να δοκιμάσουν να «καβαλήσουν» ένα κύμα που είναι δύσκολο γι’ αυτούς – ή να κάνουν φιγούρες που πιθανότερο είναι να τους φέρουν τον ιστό στο κεφάλι, παρά να πετύχουν.
Όσον αφορά τους λάτρες της κωπηλασίας, της ιστιοπλοϊας και των άλλων σπορ που εμπεριέχουν πλωτά μέσα, το ποτό διαταράσσει την κρίση, την ισορροπία, την όραση και τους χρόνους αντίδρασης – ικανότητες που έχουν ζωτική σημασία.
Η ΝΙΑΑΑ τονίζει πως ειδικά σε όσους χρησιμοποιούν πλωτά μέσα, το αλκοόλ βρίσκεται πίσω από το 60% των θανατηφόρων ατυχημάτων, που συμπεριλαμβάνουν το να πέσει κανείς στη θάλασσα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που διαθέτει η ΝΙΑΑΑ, ο χειριστής ενός σκάφους ο οποίος έχει συγκέντρωση αλκοόλ στο αίμα του 0,1% (αντιστοιχεί σε περίπου 2 ποτά), διατρέχει 16 φορές μεγαλύερο κίνδυνο να σκοτωθεί σε ατύχημα με το σκάφος του σε σύγκριση με κάποιον ο οποίος δεν έχει πιει καθόλου.
ΠΗΓΗ: Web Only, ygeia.tanea.gr